Hiánypótló és aktuális – Megjelent a Marketing- és PR-tevékenység az egészségügyben című kézikönyv

Hogyan változtatta meg a Viagra a gyógyszermarketinget? Mit tehet a marketing az oltásért? Mire épül az 50 felettieknek szóló óvszermarketing? Mi az az abortuszturizmus? Mi a sikeres egészségügyi kampányok tízparancsolata? Dr. Katona Norbert egyetemi docens, MMSZ tagozatvezető és Dr. Szabó Rita Healthcare Marketing & PR specialista hiánypótló kézikönyvbe foglalta az egészségügyi marketing és public relations összes fontosabb témakörét.  

Az egészségügyi termékek előállítása és a szolgáltatásnyújtás az utóbbi években több ok miatt is egyre inkább látókörbe került, így ennek a szektornak a marketing és kommunikációs tevékenysége is kiemelt szakmai figyelmet kap – írja a kiadvány ajánlásában Hinora Ferenc, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke. Az egészség kétségtelenül hívószó lett, és egyre több területre kiterjed – régóta hiányzott már egy olyan könyv, amely mindezt rendszerezett módon tárgyalta volna. Bár a marketing és a PR alapelvei mindenütt ugyanazok, az egészségügy sajátosságai megkívánják, hogy önállóan foglalkozzunk vele e vetületben: hiszen itt még a marketingmix, a 4P is más. Míg például a klasszikus termékmarketingben a 4P a product (termék), price (árképzés), place (értékesítési hely), promotion (kommunikáció), addig az egészségügyi marketingben a 4 kiemelt elem: patients (páciensek), professional health care administrators (szakmailag felkészült egészségügyi szervezők), policy makers (szabályozók és döntéshozók) és promotion (kommunikáció) – emeli ki a könyv szakmai lektora, az előszó szerzője Dr. habil Papp-Váry Árpád egyetemi docens, az MMSZ alelnöke.

Az online marketingkommunikációs eszközöknek kiemelt figyelmet szentelnek a szerzők: megismerhetjük, hogy mi a fogyasztók mára alapvetővé vált elvárása az online térben, milyen közösségimédia-eszközöket érdemes használnunk és hogyan, vagy éppen hogyan kell kezelni, ha egy krízissel szembesülünk. Mindemellett arra is nagy hangsúlyt fektetnek a szerzők, hogy bemutassák, mekkora szerepe van az employer brandingnek, azaz a munkaadói márka építésének, valamint a munkavállalókkal, az egészségügyben dolgozókkal való eredményes és partneri kapcsolatnak. A könyv ugyanakkor nemcsak pusztán a közelmúlt és a jelen kihívásaira keresi a választ, hanem a jövőbe is mutat, ahol már a digitális orvoslás mellett megjelennek a metaverzum lehetőségei is.

Az esettanulmányok, valamint a marketing és a PR ismert szakembereivel készített interjúk számtalan ötlettel, jó vagy intő példával mutatnak irányt, felölelve az egészségügy minden területét, beleértve a kórházakat, magánklinikákat, praxisokat, gyógyszercégeket, gyógyszertárakat, kiegészítő szolgáltatókat, illetve az alapítványokat és betegszervezeteket.

A Medicina Kiadó gondozásában megjelent könyv kedvezménnyel itt rendelhető meg, online.

1